Výběr autodíly pro Topeni / Chlazeni

Více Zavřít
Začněte vyhledání autodílů výběrem auta
Hledat

Topeni / Chlazeni náhradní díly – všechny důležité informace o funkci, instalaci, diagnóze a životnosti

Systém topení a ventilace ve vozidle slouží k vytvoření mikroklimatu v autě. Hlavním úkolem je regulace a udržení optimální teploty v kabině vozu. Systém také provádí filtraci a čištění vzduchu, který proudí do kabiny vozidla.

Druhy systémů topení a ventilace
  1. Systém přívodu vzduchu. Používá se u všech vozidel střední třídy. Systém umožňuje manuální přizpůsobení teploty v kabině pomocí otáčení kulových točidel či tlačítek.
  2. Kontrolní systém ovzduší. Speciální systém umožňuje kontrolu ovzduší v kabině. Úkolem řidiče je jen nastavit si potřebné parametry využitím elektronického systému, který následně automaticky změří všechny potřebné hodnoty a systém nastaví tak, aby byly splněny požadavky řidiče.
Stavba systému topení a ventilace

Vzduch se dostává do tohoto systému z vnějšího prostředí pomocí ventilátoru. Následně putuje přes potrubí, kondenzátor a výparník, a nakonec do kabiny vozidla. Dvě přívodové roury jsou připojeny na kompresor - jsou to vysokotlaká a nízkotlaká roura. Systém je naplněn speciální chladicí kapalinou, většinou je to látka freon.

Když stiskneme tlačítko na zapnutí ventilace vzduchu, klikový hřídel v tomto zařízení začne pracovat a zvýší se tlak v kompresoru. Ten stlačuje freon a pumpuje ho do kondenzátoru, kde se zkapalní a ochladí pod vlivem nižšího tlaku. Následně ventilátor ventiluje studený vzduch. Chladící směs je ještě filtrována pomocí vysoušeče. Poté se celý proces opakuje.

Ohřívání vzduchu je o něco jednodušší. Kompresor přivede vzduch k ohřívači, kde se zahřeje. Následně tento ohřátý vzduch putuje přes potrubí až do interiéru vozidla.

Rady pro správné fungování systému topení a ventilace
  1. Obecně se nedoporučuje rozebírat části tohoto systému bez potřebné kvalifikace, zejména hermeticky uzavřené části. Únik freonu během procesu snižování tlaku může způsobit selhání systému, výrazné poškození na zdraví nebo na životním prostředí.
  2. Je třeba uvést, že reverzní mód ventilace vzduchu by neměl být spuštěn více než 30 minut. Vedlo by to totiž k zvýšené vlhkosti v kabině auta a k zamlžování oken. Pokud by se poškodil elektronický systém v důsledku zvýšené vlhkosti, vozidlo by nemuselo správně fungovat.
  3. V zimních měsících je třeba aktivovat topení v kabině vozu alespoň několik krát za týden. Umožní to pohyb kapalin v potrubí, čímž se zamezí jejich zamrznutí.
Selhání systému topení a ventilace
  • žádné ohřívání nebo ochlazování vzduchu;
  • nedostatečný nebo žádný tlak v rámci cirkulace vzduchu;
  • poškození elektrických obvodů a senzorů v systému;
  • selhání funkce kompresoru;
  • zanesení nebo poškození regulátoru;
  • selhání funkce motorku ventilátoru.
Znaky selhání systému topení a ventilace
  • nedodržení teplotního režimu;
  • nepříjemný zápach při zapnutí ventilace;
  • zvláštní zvuky při zapnutí systému;
  • nelze nastavit směr proudění vzduchu.
Příčiny selhání systému topení a ventilace
  • nedodržení pravidel ohledně opotřebení systému;
  • opotřebení jednotlivých částí;
  • porušení těsnosti potrubí;
  • povolení upevnění regulátoru;
  • zanesení a kontaminace vzduchového filtru;
  • zanesení potrubí ve ventilačním systému;
  • spálení obvodů v systému;
  • mechanické poškození.
Oprava a výměna systému topení a ventilace

Malé opravy tohoto systému je možné udělat i svépomocí. Zahrnuje to výměnu ventilátoru, nebo výměnu filtru. Tyto součástky je vhodné vyměnit každých 20 000 km, a při těžších podmínkách každých 10 000 km. Rovněž můžete sami zkontrolovat stav elektrických obvodů.

Je třeba připomenout, že se nedoporučuje žádná manipulace s hermeticky uzavřenými částmi systému. Chladicí látka v této části je freon, jehož únik může způsobit poškození zdraví, životního prostředí, i poškození vašeho auta. Výměna této látky by se měla provádět každé 1-2 roky. Dlouhodobé působení freonu na lidské tělo může způsobit chronické problémy se srdeční činností a dýchací problémy, či alergické reakce. Závažnější problémy se systémem topení svěřte do rukou odborníka, který problém vyřeší pomocí speciálního nářadí.

Výhody spolupráce s námi
  • široký výběr náhradních dílů pro vaše vozidlo;
  • pohodlný a přehledný výběr z katalogu;
  • online podpora pro zákazníky 24/7;
  • výhodné ceny náhradních dílů;
  • doručení objednaného zboží zdarma;
  • na všechny produkty se vztahuje záruka.

Najděte potřebný náhradní díl a objednejte si ho hned teď. Na naší stránce nabízíme jednoduchý a rychlý způsob nákupu levných a kvalitních náhradních dílů pro každé auto!

Top 10 bestsellerů ze Topeni / Chlazeni sekce
Doporučované náhradní díly ze Topeni / Chlazeni sekce. Tyto díly jsou hity prodejnosti. Kupte si naše výrobky a využijte všechny naše skvělé slevy a nabídky
  • RIDEX Filtr, vzduch v interiéru
    Číslo produktu: 424I0011
    Na skladě
    -12%
    329,71 CZK
    290,14 CZK
    vč. 21% VAT
    • typ filtru: filtr s aktivnim uhlim
    • Celková délka (mm): 831,1
    • Sirka v mm: 155,8
    • vyska ( v mm ): 35,0
    • Stav: Nové
  • BOSCH Filtr, vzduch v interiéru
    Číslo produktu: 1 987 432 072
    Na skladě
    -12%
    198,72 CZK
    174,87 CZK
    vč. 21% VAT
    • typ filtru: filtr castic
    • délka (v mm): 215
    • Sirka v mm: 164
    • vyska ( v mm ): 25
    • Kvantita: 1
    • Stav: Nové
  • MAHLE ORIGINAL Filtr, vzduch v interiéru
    Číslo produktu: LAK 181
    Na skladě
    283,00 CZK
    Ušetříte: 16%
    211,77 CZK
    vč. 21% VAT
    • typ filtru: filtr s aktivnim uhlim
    • Celková délka (mm): 214,0
    • Sirka v mm: 287,0, 285,0
    • vyska ( v mm ): 57,0
    • vozidla pro leváky/praváky: pro levostranně řízená vozidla
    • Stav: Nové
  • RIDEX Filtr, vzduch v interiéru
    Číslo produktu: 424I0028
    Na skladě
    -12%
    158,04 CZK
    139,08 CZK
    vč. 21% VAT
    • typ filtru: Vlozka filtru, filtr castic
    • Celková délka (mm): 285,0
    • Sirka v mm: 177,0, 174,0
    • vyska ( v mm ): 29,0, 30,0
    • Stav: Nové
  • RIDEX Filtr, vzduch v interiéru
    Číslo produktu: 424I0026
    Na skladě
    -12%
    195,77 CZK
    172,28 CZK
    vč. 21% VAT
    • Materiál: aktivni uhli
    • typ filtru: Vlozka filtru
    • délka (v mm): 238
    • Sirka v mm: 209
    • Tloušťka[mm]: 34
    • material ramu: Polyester
    • vybavení vozidla: pro vozidla s/bez klimatizace
    • Stav: Nové
  • MEAT & DORIA Filtr, vzduch v interiéru
    Číslo produktu: 17295
    Na skladě
    -12%
    257,88 CZK
    226,93 CZK
    vč. 21% VAT
    • typ filtru: Cistící filtr
    • délka (v mm): 270
    • Sirka v mm: 210
    • vyska ( v mm ): 35
    • Stav: Nové
  • MANN-FILTER Filtr, vzduch v interiéru
    Číslo produktu: CU 2939
    Na skladě
    -12%
    295,67 CZK
    260,19 CZK
    vč. 21% VAT
    • typ filtru: filtr castic
    • délka (v mm): 288
    • Sirka v mm: 215
    • vyska ( v mm ): 34
    • Stav: Nové
  • MANN-FILTER Filtr, vzduch v interiéru
    Číslo produktu: FP 2939
    Na skladě
    -12%
    454,70 CZK
    400,14 CZK
    vč. 21% VAT
    • typ filtru: Filtr s aktivnim uhlim s polyfenolem, s antibakteriálním účinkem, s fungicidnim ucinkem, Filtr jemneho pachu (PM 2.5)
    • délka (v mm): 288
    • Sirka v mm: 215
    • vyska ( v mm ): 34
    • Stav: Nové
  • MAHLE ORIGINAL Filtr, vzduch v interiéru
    Číslo produktu: LA 54
    Na skladě
    212,00 CZK
    Ušetříte: 30%
    158,74 CZK
    vč. 21% VAT
    • typ filtru: Vlozka filtru, filtr castic
    • Celková délka (mm): 275,0
    • Sirka v mm: 242,0
    • vyska ( v mm ): 32,0
    • vozidla pro leváky/praváky: pro levostranně řízená vozidla
    • Stav: Nové
  • MAHLE ORIGINAL Filtr, vzduch v interiéru
    Číslo produktu: LAK 63
    Na skladě
    259,00 CZK
    Ušetříte: 30%
    193,74 CZK
    vč. 21% VAT
    • typ filtru: filtr s aktivnim uhlim
    • Celková délka (mm): 283,0, 282,0
    • Sirka v mm: 206,5, 206,0
    • vyska ( v mm ): 30,0
    • Stav: Nové